Intake

Een goede start en afspraken zijn belangrijk. Zo weet iedereen wat belangrijk is en wat er verwacht wordt.

Iedere nieuwe tiener komt eerst samen met (één van de ) ouders voor een vrijblijvend intakegesprek. Hierbij wordt in kaart gebracht welke hulp de tiener nodig heeft en waar met name op gelet moet worden. Tieners met ASS, ADHD, ADD, DCD, dyscalculie en andere surplusjes zijn immers ook van harte welkom.

Het traject dat afgesproken wordt, kan zowel occasionele hulp als continue of langdurige begeleiding omvatten. Dit kan ook eenvoudigweg inhouden dat er een vaste plaats voorzien wordt om in alle rust de huistaken en lessen te maken terwijl beide ouders nog aan het werk zijn. Het hoeft niet altijd om meer gerichte begeleiding te gaan. Maar dit laatste kan natuurlijk ook.

Denk hierbij aan:

  • Het plannen van het huiswerk en het plannen van leren voor toetsen en proefwerken
  • Het aanleren van een bepaalde studiemethode
  • Het geconcentreerd en gedisciplineerd werken
  • Het verkrijgen van inzicht in de leerstof
  • Het motiveren om goede resultaten te behalen
  • Wat gaat al goed en waar kan aan gewerkt worden

 

Als laatste kan er dan een ‘plan van aanpak’ afgesproken worden en kunt u nog beslissen of u al dan niet wil verder gaan met BuZZyBrainZZ.